فواید سند بلاست با مسباره مات و براق

دسته بندی : تخصصی -

سند بلاست چیست؟

مسباره اعم از مسباره مات و براق صرف نظر از شتاب دهنده ساینده، اصطلاح سندبلاست (شن زنی یا شن پاشی) به فرآیند پرتاب شن و ماسه از طریق فشار هوا اشاره دارد. این روش برای تمیز کردن و آماده ‌سازی سطح، هوای فشرده شده را به عنوان منبع انرژی می‌گیرد و جریان پر فشار ساینده را به سمت سطح مورد نظر هدایت می‌کند. این سطح می‌تواند قطعات خودرو باشد که از گرد و غبار، گریس و روغن تمیز می‌شوند و یا این یک زنجیره زنگ زده است که در یک کارخانه کشتی سازی مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

سندبلاست روشی اثبات شده است که بیش از صد سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. تجهیزات شن پاشی از ماسه‌های ساینده که از جنس سیلیس و اکسید فلزات در اندازه‌های مختلف هستند با کنترل دقیق جریان شتاب دهنده تکامل یافته استفاده می‌کند. همچنین به دلیل ایجاد غبار حاصله از ماسه و شن، از موارد جایگزین دیگر استفاده می‌شود.

با وجود تغییر در تجهیزات و متریال، سند بلاست هنوز هم رایج‌ترین روش ساب پاشی است. این روش به خصوص برای مواد نرم و حساس که برای اتمام نهایی آماده می‌شوند، مناسب است. سندبلاست همچنین سیستمی اقتصادی‌تر برای خرید با کارکرد آسان‌تر است و کیفیت عالی را به مصرف کننده ارائه می‌دهد.

یکی از فواید سند بلاست 

  • روش مرسوم و بدون دردسر مواد شیمیایی
  • استفاده مؤثر برای از بین بردن زنگ زدگی
  • امکان رسیدن به مناطق دورتر